تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 14:36
249 بازدید
کد خبر : 208819

هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس ۸ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است: نقطه مقابل

هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس ۸ درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است: نقطه مقابل

به گزارش فانوس خبر و به نقل از گادگتس۳۶۰ اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را با قیمت ۲۰۰ روپیه معرفی کرد. ۱,۵۹,۹۰۰ (۲۵۶GB) در رویداد راه اندازی Far Out در سپتامبر. ارتقاهای قابل توجهی مانند پردازنده Bionic A17، طراحی مبتنی بر تیتانیوم و دوربین تله فوتو جدید تقاضا برای این گوشی را در سراسر جهان

iPhone 15 Pro Max Costs 8 Percent More to Make Than iPhone 14 Pro Max: Counterpoint

به گزارش فانوس خبر و به نقل از گادگتس۳۶۰ اپل آیفون ۱۵ پرو مکس را با قیمت ۲۰۰ روپیه معرفی کرد. ۱,۵۹,۹۰۰ (۲۵۶GB) در رویداد راه اندازی Far Out در سپتامبر. ارتقاهای قابل توجهی مانند پردازنده Bionic A17، طراحی مبتنی بر تیتانیوم و دوربین تله فوتو جدید تقاضا برای این گوشی را در سراسر جهان افزایش می دهد. گزارش جدیدی از شرکت تحلیل صنعتی Counterpoint Research این هفته نشان می دهد که چقدر هزینه اپل برای ساخت این گوشی پرچمدار دارد. تجزیه و تحلیل عمیق نشان می دهد که هزینه کل صورتحساب مواد (BoM) برای تولید نوع پایه آیفون ۱۵ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس سال گذشته بیشتر است. دلایل اصلی افزایش تراشه جدید و دوربین تله فوتو ۵ برابر است.

آخرین تحلیل BoM توسط Counterpoint نشان می دهد که اپل سود خوبی از آیفون ۱۵ پرو مکس به دست آورده است. طبق گزارش صورتحساب مواد، نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی این گوشی، ۳۷.۷ دلار بیشتر برای شرکت هزینه دارد. این افزایش ۸ درصدی را نسبت به نسخه ۶ گیگابایتی رم + ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس نشان می دهد.

این گزارش هزینه کل را قسمت به قسمت تقسیم می کند. پردازنده، دوربین و فریم‌ها بیشترین بخش BoM را تشکیل می‌دهند. تراشه A17 Bionic مبتنی بر فناوری ساخت پیشرفته ۳ نانومتری TSMC 30 دلار (تقریباً ۲۴۰ روپیه) گران‌تر از A16 Bionic SoC آیفون ۱۴ پرو مکس است. اپل امسال یک دوربین کاملا جدید تله فوتو ۵ برابری را به طور انحصاری در آیفون ۱۵ پرو مکس بسته بندی کرد و هزینه کل سیستم دوربین ۳۴ درصد گرانتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. استفاده از آلیاژ تیتانیوم در قاب بدنه باعث افزایش ۱۸ درصدی هزینه نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.