تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1403 - 12:47
288 بازدید
کد خبر : 208835

شالا-بال، سیلور سرفرِ جولیا گارنر در «چهار شگفت‌انگیز» کیست؟

شالا-بال، سیلور سرفرِ جولیا گارنر در «چهار شگفت‌انگیز» کیست؟

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده در روز ولنتاین، استودیوی مارول لیستی از بازیگران فیلم «چهار شگفت‌انگیز» را با طرح‌هایی الهام‌گرفته از دهه‌ی ۱۹۶۰ به صورت مرموزانه معرفی کرد. این پوستر تبلیغاتی که خانواده‌ی اولِ معروفِ مارول را در یک جمعِ شاد نشان می‌دهد، با اعلام اینکه چه کسی

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده در روز ولنتاین، استودیوی مارول لیستی از بازیگران فیلم «چهار شگفت‌انگیز» را با طرح‌هایی الهام‌گرفته از دهه‌ی ۱۹۶۰ به صورت مرموزانه معرفی کرد. این پوستر تبلیغاتی که خانواده‌ی اولِ معروفِ مارول را در یک جمعِ شاد نشان می‌دهد، با اعلام اینکه چه کسی قرار است نقش چه کسی را در این گروه ابرقهرمان بازی کند، همراه بود. این هفته، دنیای سینمایی مارول با پذیرش نقشِ سیلور سرفر توسطِ جولیا گارنر، جدیدترین عضو گروه «چهار شگفت‌انگیز» را معرفی کرد. با این حال، این سیلور سرفری نیست که احتمالاً اولین بار به ذهن خطور می‌کند، و همچنین موردی از تغییر جنسیت برای یک شخصیت تثبیت‌شده نیست.

گارنر قرار است به جایِ نورین راد، که شناخته‌شده‌ترین نسخه‌ی سیلور سرفر است، نقشِ شالا-بال را بازی کند. با پیوستن به رید ریچاردز (پدرو پاسکال)، سو استورم (ونسا کربی)، جانی استورم (جوزف کوئین) و بن گریم (ایبان ماس-باخراخ)، شالا-بالِ گارنر اولین نسخه‌ی لایو-اکشن از این شخصیت و اولین حضورِ هر نسخه‌ای از سیلور سرفر در دنیای سینمایی مارول را رقم خواهد زد. تا به حال، احتمالاً با آقایِ شگفت‌انگیز، زنِ نامرئی، مشعلِ انسانی و چیز آشنا هستید. با این حال، ممکن است تنها تجربه‌ی شما با سیلور سرفر، نقش‌آفرینیِ داگ جونز / لارنس فیشبرن باشد. پس، شالا-بال دقیقاً کیست و چه داستان‌هایی از کمیک‌های مارول ممکن است او به فیلم آینده بیاورد؟ 

 

شالا-بال در کمیک‌های مارول کیست؟

در کمیک‌های مارول، موجودی که عموماً با نام «سیلور سرفر» شناخته می‌شود، نورین راد است. او شخصیتی است که احتمالاً در انیمیشن‌های مختلف و فیلم «چهار شگفت‌انگیز: ظهور سیلور سرفر» دیده‌اید.

با این حال، در دنیای کمیک، اولین حضورِ شالا-بال به شماره‌ی یک، جلد اولِ سری کمیک‌های «سیلور سرفر» در سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد که با عنوان «سرگذشتِ سیلور سرفر» منتشر شد.

 

داستان از سیاره‌ای به نام «زن-لا»، خانه‌ی نژاد «زن-لاویایی» آغاز می‌شود. در زن-لا، برای کودکی که در سوگ به سر می‌برد، یک همراهِ مادام‌العمر در نظر گرفته می‌شد. بر اساسِ این سنت، نورین رادِ جوان با شالا-بال همراه شد. نورین در ابتدا با این موضوع مخالف بود، اما شالا-بال با تعهد به عشقی که نسبت به او داشت، در کنارش ماند. رابطه‌ی آن‌ها در ابتدا یک دوستیِ جوان و در حالِ شکوفه زدن بود، اما تا بزرگسالیِ نورین طول کشید تا او احساسش را نسبت به شالا-بال بپذیرد. نورین در تمام دورانِ نوجوانی، خود را وقفِ درس خواندن کرد تا بتواند مانندِ پدرش شود.

 

عشقِ نورین راد و شالا-بال در نهایت، به عنوان بخشی از اتفاقاتِ غم‌انگیزی که منجر به تبدیل شدنِ نورین به سیلور سرفر شد، از هم جدا شدند. 

 

شالا-بال، سیلور سرفر، نگهبانِ حقیقتِ بزرگ

ریشه‌های شالا-بال کاملاً به نورین راد گره خورده است. به جز معرفی او به عنوان همدم از پیش تعیین‌شده برای نورین، رسیدن او به مقام سلطنت و کسب قدرت سیلور سرفر مستقیماً از کمیک‌های سیلور سرفر نشأت می‌گیرد.

نورین راد زمانی به سیلور سرفر تبدیل شد که سیاره‌ی زِن-لا در آستانه‌ی قربانی شدن توسط گالاکتوس، بلعنده‌ی سیاره‌ها، قرار داشت. وقتی این موجود عظیم کیهانی به زِن-لای صلح‌آمیز رسید و قصد بلعیدن آن و انرژی‌اش را کرد، نورین راد با موافقت برای تبدیل شدن به هَراльдِ گالاکتوس، خانه‌ی خود را نجات داد. گالاکتوس با بخشیدنِ بخشی از نیروی کیهانی به او، شکل فلزی نمادین، تخته موج‌سواری فضایی با سرعت بالاتر از نور و مجموعه‌ای عظیم از ابرقدرت‌ها را به نورین اعطا کرد. سیلور سرفر در خدمت گالاکتوس، فضا را برای یافتن سیاراتی برای بلعیده شدن توسط او زیر پا می‌گذاشت.

 

در شماره‌ی یک، جلد دومِ سری کمیک‌های «سیلور سرفر» که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، نورین راد پس از سال‌ها به عنوانِ هَراльдِ گالاکتوس، به ارباب شرور خود خیانت می‌کند و با کمکِ چهار شگفت‌انگیز از بردگی او رهایی می‌یابد. با این حال، گالاکتوس در اقدامی تلافی‌جویانه‌ی بی‌رحمانه، به زِن-لا که زمانی از نابودی نجاتش داده بود، بازگشت. گالاکتوس به جای بلعیدن سیاره، آن را کاملاً ویران کرد و به تعدادی از بازماندگان اجازه داد در این سیاره‌ی اکنون برهوت باقی بمانند. بازماندگانِ زن-لاویایی نورین راد را مقصر دانستند و بدتر از آن، او فهمید که عشقش، شالا-بال، توسط مفیستوی شرور در زمین زندانی شده است.

 

نورین برای آزاد کردنِ شالا-بال به زمین رفت که با شکست دادنِ مفیستو تقریباً به آن دست یافت، اما پیش از پیروزی او، شالا-بال به زِن-لا فرستاده شد. نورین برای نجاتِ او شتافت، اما گالاکتوس برای متوقف کردنش سد راه او شد. بنابراین، نورین راد با عکس‌العمل سریعی، بخشی از نیروی کیهانی خود را به شالا-بال منتقل کرد و برای اولین بار در دنیای گسترده‌ی مارول، او را به یک سیلور سرفر تبدیل کرد. شالا-بال با استفاده از نیروی کیهانی، حیات را به سیاره‌ی ویران‌شده‌ی آن‌ها باز می‌گرداند و مردم او را به عنوانِ ملکه‌ی زِن-لا تاجگذاری می‌کنند. 

 

عشقِ طولانیِ نورین راد و شالا-بال در کمیک‌ها

عشق بین نورین راد و شالا-بال یکی از جواهرهای درخشان عاشقانه‌ی دنیای مارول است، در کنار زوج‌هایی مانند ویژن و اسکارلت ویچ، رید ریچاردز و سو استورم، و پیتر پارکر و مری جین. زن-لاویایی‌ها عملاً جاودان بودند و پیوند بین آن‌ها از طریق مرگ‌ها و رستاخیزهای متعدد دوام می‌آورد. در شماره ۱ کمیک‌های مارول با عنوان «سیلور سرفر/وارلاک: رستاخیز» که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، فرصتی داشتیم تا شاهد آسیب‌پذیری و انسانیت نورین راد در آشکارترین حالتش باشیم.

زمانی که زن-لا توسط یک مفهوم کیهانیِ ساخته‌شده از تفکر ناب به نام «نفر اعظم» نابود شد، تلاش برای نجات آن در نهایت به مرگ شالا-بال منجر شد. نورین راد به‌شدت سوگواری کرد. سیلور سرفر با خود زمزمه کرد: «حقیقت تلخ در آب‌های یک برکه‌ی راکد منعکس می‌شود. من واقعاً تنها هستم. شالا-بال مرده است.» او در تنهایی‌اش به طور کامل عشق خود را اقرار کرد: «حقیقت این است که از زمانی که بچه بودیم در زن-لا، شالا-بال را دوست داشتم. با تمام وجودم باور داشتم که با هم پیر می‌شویم. اما در واقعیت، لحظات مشترک ما کم و گرانبها بودند. خیلی ناعادلانه است.»

 

البته، مرگ در دنیای کمیک‌های مارول اغلب موقتی است، اما لحظاتی مانند این، عمق بیشتری به شخصیت سیلور سرفر بخشید که قبلاً آن را ندیده بودیم. 

 

آیا سیلور سرفرِ اصلی می‌تواند در دنیای سینمایی مارول حضور داشته باشد؟

پاسخ ساده این است که قطعا نورین راد هنوز هم می‌تواند اولین حضور خودش را در MCU داشته باشد. شالا-بال تنها سیلور سرفر موجود در کمیک‌ها نیست و این موضوع ممکن است در مورد اقتباس‌های لایو-اکشن آینده نیز صدق کند.

تصمیم استودیوی مارول برای انتخاب نسخه‌ی زنِ سیلور سرفر قطعاً در اینترنت و جاهای دیگر بحث و گفتگوهای زیادی را به راه خواهد انداخت. صرف نظر از اینکه نظرات کجا قرار می‌گیرند، واقعیت ساده این است که شالا-بال یک شخصیت کاملاً مجزاست. نورین راد، سیلور سرفری که مخاطبان بیشتر با او آشنایی دارند، ممکن است در آینده، حتی اگر در اولین فیلم «چهار شگفت‌انگیز» در MCU نباشد، به این دنیا اضافه شود. با توجه به اینکه داستان شالا-بال در کمیک‌های مارول تا حد زیادی با داستان نورین راد در هم تنیده شده است، احتمال حضور او بسیار زیاد است.

 

البته، این امکان وجود دارد که MCU پیشینه‌ی نورین راد (یا چیزی شبیه به آن) را به شالا-بال بدهد. این موضوع در اقتباس‌های لایو-اکشن غیرمعمول نیست که چندین شخصیت از کمیک‌ها را با هم ادغام کنند یا قوس‌های داستانی را بین آن‌ها جابه‌جا کنند.

 

با این حال، فیلم «چهار شگفت‌انگیز» چندین بار با تلاش‌های مختلف روی پرده‌ی نقره‌ای رفته است و واکنش‌ها نسبت به آن از ضعیف تا بسیار تند و تیز بوده است. اگر MCU می‌خواهد خود را از نسخه‌های قبلی متمایز کند، روایت ابتداییِ هَرالدِ گالاکتوس چندان پیشگامانه نخواهد بود. 

 

جولیا گارنر، جالب‌ترین انتخابِ مارول در سال‌های اخیر

اگرچه سیلور سرفر عموماً به شکلی نسبتاً مبهم به تصویر کشیده شده است، موجودی بدون سن و رفتار مشخص که شبیه یک تخته‌سفید است، اما این شخصیت از نظر سنی شباهت‌هایی به رید ریچاردز، سو استورم و سایر همتایان بزرگسال‌شان دارد. بنابراین، انتخاب بازیگری به سن جولیا گارنر برای این نقش، کمی ‌مرموز بودن را به مسیری که MCU ممکن است با سیلور سرفر در پیش بگیرد، اضافه می‌کند.

با در نظر گرفتن پیشینه‌ی کمیکی شخصیت‌ها، ممکن است نسخه‌ی جوان‌تری از شالا-بال را ببینیم، زمانی که عشق بین او و نورین در حال شکل‌گیری بود و هنوز به هَرالدِ گالاکتوس تبدیل نشده بود. اگر MCU تصمیم بگیرد داستانِ به دست آوردنِ قدرت‌های چهار شگفت‌انگیز را نادیده بگیرد (که با وجود مفهوم چندجهانی و خطوط زمانی همگرا که ایجاد کرده‌اند، کار ساده‌ای است)، فضای زیادی برای کاوش عمیق‌تر در پیشینه‌ی غنیِ سیلور سرفر وجود خواهد داشت.

 

جولیا گارنر با وجود اینکه هنوز در اوایل دوران حرفه‌ای خود قرار دارد، تاکنون استعداد و توانایی‌های متنوع خود را به طور کامل ثابت کرده است. فرقی نمی‌کند معصومیت ناب را در وایکو به تصویر بکشد، برای اختراع آنا کاملاً خودش را تغییر دهد یا بدون زحمت تمام صحنه‌های اوزارک را از آنِ خود کند، مهارت‌های گارنر افزوده شدن درخشانی به «چهار شگفت‌انگیز» و در صورت خوش‌شانسی، دنیای سینمایی مارول در آینده خواهد بود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.